Startskottet för Sportlovet!

Det är fredagskväll och vi håller på att bli helt insnöade här i Tingsryd. Snön har nästan legat på marken längre än vad Albins svettiga gamla underställ har legat på golvet i omklädningsrummet, inte konstigt att det luktar som det gör där! Men vi Taifare tänker ju inte så mycket på det...Man vinner ju inga matcher i omkädningsrummet, så vafan ska vi ha rent och snyggt där för? Låter nästan lika självklart som att man "inte vinner några matcher i utvisningsbåset". Det ordspråket borde verkligen vi ta lärdom av!

Nu när jag ändå skriver här så måste jag hylla vår käre lagkamrat Jacob Nilsson, som med sitt falköga fick en 8:a att se ut som en 9:a i matchen mot Troja senast. Jag ska berätta lite mer detaljerat...; Jacob hade precis gjort bort nummer 8 i Troja, och börjar med en klassiskt ordväxling. Då plötsligt säger Jacob: "Bra jobbat nian!". Innan Jake kommit på sitt misstag så hinner Trojanen säga: "Nummer åtta har jag...". Men eftersom Jake ville reparera sitt misstag så säger han självsäkert tillbaka: "ööh...ått...åtta menar jag!".
Vi får väl lov att säga att Jacob gjorde det bra.


Vår egen lilla Jacob

 

Vad hade världen varit utan Facebook? Det går ju inte en enda dag innan man är inne där och snokar igen, men man får ju faktiskt reda på allt där. Statusuppdateringarna är ju dagens höjdpunk och där står allt från "Chillar med fotboja" till "JAG HATAR DEJ!!!". Den sistnämnda är ju en klassiker... Tio minuter senare så brukar det stå "Förlåt, jag älskar dej<333". Kommer vi att börja umgås helt via Facebook i framtiden? Det är nog en tanke som skrämmer många vuxna, men för oss unga så är det ju vardag redan. Så det är bara att gilla läget gamlingar...Välkommen till 2010.

 

Nähe...Nu ropar sängen på mej. Kan avsluta med att berätta att min plock har gått sönder, detta betyder ju självklart katastrof! Varför håller inte skiten som kostar hela den rutiga skjortan?!

Nu börjar Sportlovet!

 

P.s höll på att glömma...Vi har länge lovat att en av våra stora fans skulle få nämnas i denna bloggen. Det är en tjej som tjatat nåt så in i h*lvete! Men nu ska hon äntligen nämnas....


ANNA HUMBLE!

Grattis!

 

//Petter


"De gåår inte hem!"



Kommentarer
Postat av: Anna Humble

JAAAAA ÄNTLIGEN !! Nu har jag gjort en milstolpe i livet...

2010-02-20 @ 10:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0