Paus snart?!

Tjejna! Nu har vi kämpat oss igenom ännu ett advent och en ny vecka står framför oss. Det känns att det snart är jul, (alla börjar bli griniga och har tröttnat på skolan). Man hade kunnat ge nästan vad som helst för ett lov precis nu! Men men....vi får hålla ut någon vecka till för rektorns skull.
Tingsryds J18 har inte haft någon kanonvecka, tyvärr. Vi åkte på stryk av både Skövde och Linköping. Därför är våra chanser att knipa åt den sista allsvenska platsen i stort sätt utom räckhåll. Om man summerar Skövde-matchen så var det en riktigt dålig match vi gjorde och det utnyttjade de såklart direkt genom att göra mål efter bara 32 sekunder. Matchen slutade 4-3 till Skövde och det var ingen bra stämning i omklädningsrummet efter matchen.
Igår åkte vi upp till Linköping för att möta serieledaren och iallafall försöka ta tillvara på den lilla chans vi hade att nå allsvenskan. Men det slutade tyvärr med att vi förlorade med 4-0. Vi gjorde faktiskt en bra match, men det räckte bara inte till mot LHC. Vi har en ytterst liten chans fortfarande, men då måste 3 lag få stryk i ordinarie matchtid två matcher i rad och dessutom måste vi vinna våra resterande matcher. Nog om hockey!

Jag, (Petter), kan faktiskt inte komma på något speciellt som har hänt denna veckan. Den har ju gått så snabbt! Man har liksom inte hunnit tänka, utan man har bara hängt med. Får väl hoppas att minnet inte sviker nästa vecka! ;)

Veckans Rost: De senaste åren har ju julkalendern varit en enda stor besvikelse. Varför kan dom inte göra en originell och mysig julkalender som gör att man får den där julkänslan som man fick utav Pelle Svanslös, Sunes Jul, Mysteriet på Greveholm osv. ? Det är ju bara slöseri med tid att gå upp och kolla på "Superhjältarna"...
Veckans Grus: Jag är SJUK! Nu har man åkt på en förkylning som gör att man inte kan träna, det är så enormt drygt så att man man bara vill sjunka under jorden. Men jag kommer nog att klara mej ur det här med hjälp av How I Met Your Mother, TACK för att det finns! Nu behöver jag inte bara snora ner kudden i mitt rum, jag kan göra det i tv-rummet också!

Igår när vi var påväg hem från Linköping kollade vi "games online" lite snabbt och fick se ett häpnadsväckande resultat. Södertälje hade slagit Järfälla med hela 19-0! Vi vill uppmärksamma vår käre vän Jesper Hoffman från Sudret (på Gotland) spela i Södertälje. Han gjorde det ytterst viktiga och matchavgörande 19-0-målet, och det var enligt rykten riktigt snyggt också!



Det var den 7:e December, Sebban har noll koll;)

//Petter "Håkan, Clabbe, Cimon osv."


"Jag förstår att många är förväntansfulla, många tankar, många funderingar..."

 


Kommentarer
Postat av: sandra

haha!

2009-12-09 @ 22:55:51
Postat av: petters fru

åhhh petter du är så fin jag blir så glad när du snyter dej själv kan jag få ditt snorpapper? kysss ditt största fan

2009-12-17 @ 21:33:34
Postat av: Petter

Självklart får du det. Det ligger i någon buss tror jag...Så det är bara att leta:)

2009-12-17 @ 21:40:52
URL: http://torstenspagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0