Tillbaka efter dvalan

Nu är det väl ändå dags för en riktig uppdatering, det var ju på tok för längesen vi skrev något i bloggen. Man kan ju tycka att det ska bli desto mer skrivit när man är skadad, men tydligen har det varit så pass deprimerande när man bara går hemma hela dagarna att man inte har haft något direkt att skriva om.

Angående min (Petters) knäskada så väntar jag på svar från magnetröntgen. Förhoppningsvis är inte något skadat. Det känns dock mycket bättre men det kan bero på det knarket jag har fått av doktorn. Mina förhoppningar är att jag är tillbaka inom några veckor.

Under tiden när vi inte har skrivit har vi hunnit med att spela fyra matcher. Motståndet har varit Malmö, Rögle, Södertälje och Huddinge. Man kan inte riktigt vara helt nöjd med resultaten, sammanlagt har vi tagit 4 poäng (En vinst över Södertälje och en förlust i sudden death mot Rögle. Trots detta har vi periodvis spelat väldigt bra, men vi ha fortfarande våra dippar... Det måste vi fortsätta jobba på så att vi klarar oss efter jul.

Förrutom min skada så har vi fått en till riktigt tråkig nyhet. Det är att Johan Dånge har fått körtelfeber, det innebär att han kommer vara borta i 2-3 månader. Mycket tråkigt för Dånge som har haft många motgångar när det gäller skador den här säsongen.


Undra när snön kommer? Just nu känns den väldigt långt borta, eftersom det bara regnar och är några ynka plusgrader i luften. Jag kan ju säga det att jag ser hellre snö än vattenpölar. Någon som håller med om det?

Nästa fråga är... När ska Wasaskolan inse att deras datorer som vi får är helt värdelösa?! Albin kan ju inte spela sitt kära WoW på den.

Som avslutning kan jag med glädje berätta att vårt UF-företag går riktigt bra just nu. Då menar jag mitt, Kevins, Dånges och Thildas företag. Vi gör en TAIF-läsk och produktionen drar igång senast vecka 49! Då kommer alla butiker och restauranger i Tingsryds Kommun beträdas av vår gröna läsk. Glöm absolut inte att köpa den!


"Jagh har en frahga til dej... Jag har en hus videth...gruf med grehfling"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0