Intervjuer Forts.

Här kommer fortsättningen på intervjuerna!

Andreas Persson




Namn: Andreas "Andypandy" Persson
Ålder: 17 år
Hemstad: Landskrona (Sveriges svar på Detroit)
Moderklubb: Lejonet
Position: Högerforward
Civilstånd: Stolt singel

Tjena Andreas, hur kommer det sig att du hamnade på Tingsryds Hockeygymnasium?
- Jag hade hört att det var ett bra hockeygym i Tingsryd, så jag sökte hit på vinst eller förlust. Kom in efter många om och men. Så nu sitter jag här på gods och äter glass och njuter av livet.


Vad ser du för fördelar och nackdelar med att bo helt själv i en lägenhet?
- Fördelar med att bo ensam är ju att man slipper morsans och farsans ständiga tjat. Skönt att kunna ha ett eget ansvar, och stort ansvar leder ju till makt. Så snart tar jag över hela Tingsryd/Världen!!! Nackdelarna är ju självklart att diska och tvätta, sen att hämta ungjävlarna på dagis är hyffsat jobbigt. Stiga upp på morgonkvisten ligger ganska högt upp på listan också.

Har du hittat din själsfrände här i Tingsryd än?
- Nej, ingen lever upp till mammas förväntningar.

Vad gör du om 5 år?
- Jag hoppas jag lever på min hockey såklart, annars lever jag nog på flaskan (höhö). Nämen nämen...Startar kanske eget inom någon meningslös arbetskategori.

5 snabba frågor:

Sommaren eller vintern?
- Sommaren 26 timmar om dygnet och 8 dagar i veckan.

Hemmakväll eller utgång?
- Utgång ofc.

Helcompa eller trä?
- En riktigt gó trästicka slår (av) allt och alla.

Tuggummi eller hundbajs? (Andreas hatar tuggummi fruktansvärt mycket)
- Varken eller, eller måste jag svara?

Mål eller ass?
- Kvittar, bara jag får poäng. ALLTID 2:a assist.


Sebastian Gersér





Namn: Sebastian "Sebban" Gersér
Ålder: 17 år
Hemstad: Ronneby
Moderklubb: Krif Hockey
Position: Det tränaren tycker
Civilstånd: Snigel

Tjena Sebban, du har flyttat många meter hemifrån. Hur känns det att lämna mor och far?
- Det känns stabilt och jag klara mej väldigt bra själv. Har Albin dörr i dörr så om jag behöver hjälp med något så är det bara att knacka på, det är skön-t.

Vad tyckte du om Taif innan du flyttade hit?
- Jag tyckte väl egentligen ingenting, Taif är ju Taif. Vi (Krif) hade ganska svårt för Tingsryd när vi mötte dom, det kanske berodde på att dom hade han den duktige backen Oliver Ekström-Larsen....

Du menar Oliver Ekman-Larsson...?
- Ja så kanske han hette...

Hur funkar det med skolan?
- Jag går Teknik, och favoritläraren är såklart Kjell. Allt funkar riktigt bra och jag trivs bra klassen.

Vad gjorde ni egentligen i Kallinge i livet före Tingsryd?
- Vi körde trimmade mopeder, snusade lössnus och hängde utanför Willys. Det var ungefär så veckorna såg ut.


5 snabba frågor:

Ronneby eller Kallinge?

- Ronneby

Karlskrona HK eller Olofström "Steelers"
- Det är vi som é KHK!

Paradise hotel eller Mammas pojkar?
- Vad är det?

Börjes eller Ica?
- Förlåt Erling....men jag måste säga Ica där.

Mål eller assist?
- Mål såklart?

Med det tackar vi även Andreas och Sebban för en härlig intervju!

Kommentarer
Postat av: Kjell T

Läckert!

Bättre med hockey än lössnus.....

Pucken får inte plats under överläppen....

2009-11-24 @ 19:08:32
Postat av: Guess who?

Hur känns det att lämna lillsyrran då Sebban?

2009-11-25 @ 19:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0