TAIF J20 - Linköpings HC

Nu är det dags för revansch. Förra matchen förlorade vi med 2-5 och denna gången ska det bli tvärtom. Som en liten uppladdning så har jag hittat Anton Högberg och ställer några frågor till honom.

Hur känns det i laget inför matchen?
- Jag har en positiv känsla, jag tror att om Gud vill att vi ska vinna så gör vi det. Annars är han ej med oss. Alla vill visa framfötterna och jag är säker på att vi vinner om vi spelar som vi ska.

Hur känns din personliga insats i laget såhär långt?
- Man kan alltid bättre tycker jag, men jag ska väl inte vara missnöjd. Jag har inte gjort så jättemycket poäng, men eftersom jag är en tung pjäs i defensiven så går jag sällan över rödlinjen. Jag kan väl säga att jag är nöjd om vi vinner idag.

Vad hände egentligen i Västeråsmatchen? (Slutade 8-7 efter straffar i till Tigrarna)
- Vi spelade väl mer handboll i den matchen... Strävade efter att göra mål i så många anfall som möjligt och sen tänkte vi att det är normalt att det blir 6-7 mål bakåt om man satsar på offensiven. Vi litade helt enkelt på att Josa skulle ta alla straffar sen i straffläggningen.

Hur mycket folk får vi se på läktaren idag?
- Skulle tippa på ca 150 pers. Om man räknar med Thilda så kommer det 151 pers, men det är inte läktaren som avgör matcherna. Det är vi!

Tack så mycket Anton, lycka till ikväll!
- Tack Torstens Pågar för att jag fick denna chans att för en gångs skull få bli intervjuad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0