Den efterlängtade intervjun!

Nu äntligen börjar de efterlängtade intervjuerna! Vi börjar med Albin och Petter.


Albin Eriksson





Namn: Albin "Schmeeken" Eriksson
Ålder: 17 år
Hemstad: Falsterbo
Moderklubb: Malmö Redhawks
Position: Offensiv Center / Bänken
Civilstånd: Singel

Tjena Albin, hur kommer det sig att du hamnade på Tingsryds Hockeygymnasium?
- Min polare Fabian Lundh skulle söka hit till en början och hans fader Stefan "Lillis" Lundh rekommenderade detta hockeygym. Så det slutade med att jag sökte hit.


Hur trivs du i den här lilla hockeyälskande bygden annars?
- Jag trivs mycket bra och det är ju inte så stor skillnad på Tingsryd och Falsterbo, förrutom: Husen, brudarna, mammorna, pengarna, bilarna, stränderna, värmen, priserna, kändisskapet och till sist hade vi ju inte så mycket hockeykultur i Falsterbo som vi har här i Tingsryd.

Hur går det med brudarna då?
- Ingen av dom, i´m into brown sugar.....elle va?

Hur ser dina framtidsplaner ut?
- Först och främst ska jag försöka ta mej ur gymnasiet med högsta betyg i allt. Annars tar jag dagen som den kommer. Vilket ni kanske förstår så älskar jag skolan och brinner för det. Drömmen är ju att hamna på Chalmers i Göteborg en vacker dag.

Till sist så tänkte vi ta 5 snabba frågor:

Tingsryd eller Malmö?

- Tingsryd

Blondin eller Brunett?
- Blondin!

Svininfluensan eller Galna kosjukan?
- Galna kosjukan

"Sabbes" eller "Hyllan"?
- Sabbes såklart!

Mål eller assist?
- Utan tvekan mål!

Pågrund av svaret på den sista frågan frågar vi, varför UTAN TVEKAN mål?
- För att jag är en diva av mej, vill helst glänsa i min egna utstrålning.



Petter Clarberg






Namn: Petter "Håkan" Clarberg
Ålder: 17 år
Hemstad: Tingsryd
Moderklubb: Tingsryds AIF
Position: Målvakt
Civilstånd: Singel

Tjena Petter, hur kommer det sig att du blev den otacksamma rollen som målvakt?
- Eftersom många i min släkt och närhet har varit målvaker en gång i tiden, (morbror, farbror, kusin osv...), så var det nog inget annat som gällde för mej. Målvakter har alltid charmat mej lite extra.

Hur är det att ha fått så många nya kompisar till den lilla byn?
- Det är kanon! Förstår inte riktigt hur man kan flytta från stora städer för att komma till lilla Tingsryd, det kan ju bara betyda att vi har ett bra hockeygymnasium, eller hörde dom att jag var här....haha. Men annars är vi ett riktigt bra gäng som har svårt att vara ifrån varandra för länge.

Tror du att du kommer att flytta härifrån någongång?
- Det hoppas jag verkligen att jag kommer härifrån någongång! Vi får se hur det blir efter gymnasiet, man vet ju aldrig vad som händer. Förhoppningsvis flyttar jag till någon storstad där jag kan leva lycklig i alla mina dagar.

Skulle du kunna tänka dej att vara jultomte åt mina ungar detta året?
- Till rätt pris....

5 snabba frågor:

Kebab eller Falafel?
- Falafel från Jalla Jalla i Malmö!

Titanic eller Shrek?
- Shrek, jag börjar alltid lipa när Shrek sjunker ner till botten och Fiona lämnas hjälplös kvar på dörren.

Fahlander eller någon uteliggares använda kalsonger?
- Kalsongerna, utan tvekan.

Hjälm eller suspensoar?
- Svår fråga....Men måste nog satsa på suspen där.

Gymmet eller Flaskan?
- Gymmet såklart....host.


Då tackar vi Albin och Petter! Resterande intervjuer kommer inom kort.

Kommentarer
Postat av: <3<3<3<3

ni är snygga, vi är stygga.

vi hoppas att vi ska få smaka, på både glögg och kaka.

sedan far vi hem till oss, och tar ett bloss.

blosset gör susen, i ...



tack för denna underbara sida, den får oss inte att lida.

precis som jul, så är detta lika kul!!!

ses i hallen, glöm inte pallen!

2009-11-19 @ 11:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0